Για το Δίκτυο

ekpaid1Σας ενημερώνουμε ότι με την υπ’ αρ.  415/11-11-2014 εγκριτική απόφαση  του Διευθυντή  Π.Ε. Κιλκίς, ιδρύθηκε Τοπικό Θεματικό Δίκτυο  Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με συντονιστικό φορέα  το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κιλκίς (Κ.Π.Ε. Κιλκίς),   σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Π.Ε. Κιλκίς/Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων και τη Σχολική Σύμβουλο Προσχολικής Εκπαίδευσης 38ης Περιφέρειας  με θέμα:
                            
                          «Κοινωνικό  Νηπιαγωγείο: η αειφορία στην πράξη»


Λαμβάνοντας υπόψη το διαρκές ενδιαφέρον των Νηπιαγωγών της 38ης Περιφέρειας Νηπιαγωγείων της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς και τη διάθεσή τους να αναπτύξουν με τους μαθητές και τις μαθήτριές τους, με συστηματικό τρόπο πρακτικές φιλικές στο ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον, να τις επικοινωνήσουν μεταξύ τους, αλλά και σε τρίτους (παιδιά και ενήλικες), το Κ.Π.Ε. Κιλκίς,  ιδρύει το Τοπικό Δίκτυο «Κοινωνικό  Νηπιαγωγείο: η αειφορία στην πράξη», αναλαμβάνοντας να στηρίξει το ίδιο αλλά και δια των συνεργατών του, με εκπαιδευτικό υποστηρικτικό υλικό και επιμορφωτικά σεμινάρια το έργο των σχολικών ομάδων, που θα ενταχθούν στο ΤΔΠΕ. Το εκπαιδευτικό υποστηρικτικό υλικό θα ενσωματώσει στις προτεινόμενες δραστηριότητες και δράσεις τόσο τις αρχές του αειφόρου σχολείου όσο και του κοινωνικού καθώς το ένα βρίσκεται σε συμπληρωματικότητα με το άλλο ή καλύτερα το αειφόρο σχολείο είναι ένα κοινωνικό σχολείο που ενδιαφέρεται, ενσωματώνει αρχές και δρα για το περιβάλλον (ανθρωπογενές-τεχνητό-φυσικό) και την Αειφορία

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ

             Χαρακτηριστικά του κοινωνικού νηπιαγωγείου που επιδιώκει  να ενσωματώσει δομικά, λειτουργικά και σε επίπεδο δράσεων, τη φιλοσοφία και τις αξίες της αειφορίας –Στόχοι:
ü  Να γνωρίσει την  ιστορία του
ü  Να φέρει  τα παιδιά σε επαφή με το πριν...το τώρα… το μετά….
ü  Να είναι το ασφαλές από κάθε πλευρά (πυρασφάλεια, σχέδιο αντισεισμικής προστασίας, σήμανση, έλεγχος και συντήρηση, υγρασία,  κ.λπ.)
ü  Να εστιάσει σε ζητήματα ασφάλειας των παιδιών (πρόληψη ατυχημάτων, κυκλοφοριακή αγωγή, κ.λπ.)
ü  Να επιδιώξει  την αναπαλαίωση και συντήρηση ενσωματώνοντας στοιχεία που θα το καταστήσουν όσο το δυνατόν φιλικότερο στο περιβάλλον
ü  Να συντηρήσει, να  φυτέψει νέα δέντρα φυτά (εποχιακά, βότανα, κ.λπ.)  στην αυλή του
ü  Να κάνει  κομποστοποίηση, ανακύκλωση
ü  Να κάνει ορθολογική διαχείριση πόρων, να μειώσει  το οικολογικό αποτύπωμά του
ü  Να αναζητήσει  τρόπους ενσωμάτωσης της αειφορίας σε όλες τις εκπ/κές του πλευρές /πτυχές
ü  Να εμπλουτίσει τη βιβλιοθήκη του με έντυπα σχετικά με το περιβάλλον.
ü  Να επαναχρησιμοποιεί –να μειώνει την  κατανάλωση χαρτιού.
ü  Να υιοθετεί την επαναχρησιμοποίηση υλικών στην καθημερινή του πρακτική.
ü  Να κατασκευάζει χρηστικά χειροποίητα αντικείμενα για την τάξη, το σπίτι.
ü  Να δημιουργεί Ομάδα Ευαισθητοποίησης σε θέματα περιβάλλοντος και προστασίας του, να συνεργάζεται με φορείς της τοπικής κοινωνίας
ü  Να αξιοποιεί διάφορα μέσα πληροφόρησης /ενημέρωσης και εκπ/σης παιδιών και  γονέων-κηδεμόνων (διαδίκτυο, ραδιόφωνο, τοπικό τύπο, κ.ά.)
ü  Να αξιοποιεί κάθε είδους  εικόνα ως εργαλείο στην εκπαιδευτική πράξη για την προσέγγιση των εννοιών αειφορία, δικαίωμα, ισότητα,  κ.ά.
ü  Να προάγει ζητήματα βελτίωσης σχέσεων, επικοινωνίας  & προλαμβάνει και αντιμετωπίζει ζητήματα σχολικής βίας, κρίσεων, κ.ά.
ü  Να έχει γνώση των αναγκών των παιδιών… σε όλα τα επίπεδα.
ü  Να στείλει μηνύματα σχετικά με το περιβάλλον μέσω φιλικών στο περιβάλλον πρακτικών και δράσεων
ü  Να φροντίσει για τις ‘μεταβάσεις’ των παιδιών με γνώση και προγραμματισμό.
ü  Να συμμετέχει σε καινοτόμες δράσεις, προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων,  εκπ/κά δίκτυα
ü  Να συμμετέχει και οργανώνει εκδηλώσεις –εκπαιδευτικές επισκέψεις, επιμορφώσεις, συνεργασίες με ειδικούς, κ.λπ.
ü  Να διασφαλίσει τη  συνέχεια στη λειτουργία του.
ü  Να έχει δια βίου στόχο τη δημιουργία του ενεργού πολίτη, κ.ά.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ:
Ø  Βιωματική προσέγγιση
Ø  Ομαδική εργασία
Ø  Διαφοροποιημένη διδασκαλία/μάθηση
Ø  Άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία
Ø  Ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων

Το ΤΔΠΕ θα συντονίζει τη δικτύωση των σχολείων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των υπόλοιπων εμπλεκομένων ομάδων με γνώμονα την οργανωμένη επιστημονική, διδακτική και παιδαγωγική προσέγγιση του θέματος. Τα παιδιά θα μάθουν μέσα από έναν συνδυασμό μαθησιακών εμπειριών αυθόρμητων και οργανωμένων στο περιβάλλον της τάξης, ή (και) στο πεδίο.  Θα επιδιωχθεί διαφοροποίηση ώστε οι εμπειρίες να ξεκινάνε από τα ίδια τα παιδιά και τα ενδιαφέροντα τους, να προκύπτουν δηλ. από τις ανάγκες της κάθε ομάδας/τάξης που θα συμμετέχει στο δίκτυο.
Για τα συμμετέχοντα Νηπιαγωγεία η βιβλιοθήκη του Κ.Π.Ε. Κιλκίς θα λειτουργήσει ως δανειστική. Περιλαμβάνει τίτλους βιβλίων και εκπαιδευτικών υλικών που θα ενισχύσει το έργο των Νηπιαγωγών του δικτύου.
 ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Η υποστήριξη των σχολείων και των εκπαιδευτικών του δικτύου θα πραγματοποιείται με ημερίδες, σεμινάρια, συναντήσεις εργασίας στο πεδίο, βιωματικά εργαστήρια και επιμορφωτικές επισκέψεις σε χώρους που έχουν σχέση με την ανάπτυξη του Δικτύου καθώς και άλλες καινοτόμες δραστηριότητες, ώστε να ενισχυθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η δουλειά των σχολικών ομάδων του δικτύου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.